Outrepasser blocage définitif

Accueil Forums Trucs et astuces Outrepasser blocage définitif

Affichage de 4 messages - 1 par 4 (sur 4 au total)
  • Auteur
    Articles
    freedent
    Participant

Notre Jolla Phone nous permet d’ajouter un code pour déverrouiller le téléphone.
    Une option qui nous permet de choisir le nombre de tentatives, etc…

Curieux de nature j’ai essayé cette option, avec un nombre de tentatives limite de 5.
    Et j’ai donc bloqué mon téléphone pensant que comme tout téléphone il sera bloqué 5 minutes, 10 minutes,… Je suis allé trop vite donc je n’ai pas vu un message d’avertissement.

Après le nombre de tentative limite atteint hop « Téléphone verrouillé définitivement ».

A partir de ce moment vous avez officiellement perdu vos donnés :3

Oui il ne faut pas espérer recevoir une aide du support :

Jolla (Jolla Service and Support)
    Oct 09 09:12

Hi,

if you have permanently locked the phone, there is unfortunately no way to remotely whipe the code, but some repair actions need to be taken.
    The fault you have described is not covered by our warranty policy .
    You can send in the device for an OoW (out of warranty/non-warranty) repair.
    The estimated cost for this repair is 39 euros + return shipping costs.

Please refer to the Out of Warranty (OoW) Repair Service steps below and let us know how you would like to proceed.

Please tell us if you intend to send in your device, by providing us with your IMEI, name, and address details.

Out of Warranty Repair Service Steps

START:
    1) a) Customer sends in the device for repair service and diagnose. Customer pays for shipping.* b) Customer informs Jolla care by sending in the IMEI, name, and address details

Please fill in and print out this OoW service request document and send it in with the device. Let us also know the following details:

First name:
    Last name:
    IMEI (found via accessing settings –> system settings –> about product OR on package label):

Please send in your device to:

Jolla
    c/o Optima Service
    Hiomotie 30
    00380 Helsinki
    Finland

If you send in your device using air way, please add the recepient: Teppo Happo
    Do tell us if you need any further details.
    2) The phone is received and diagnosed, Customer is provided a final quotation.

3) Jolla sends customer revised quotation.

4a) Customer accepts revised quotation. Go to STEP 5

4b) Customer rejects revised quotation. Go to STEP 9. Please note that there will be an inspection fee of charged if you reject the quotation. This fee will be invoiced from you.

5) Jolla provides customer with an invoice

6) Customer transfers funds to cover repair service costs

7) When the invoice has been confirmed as paid the phone is repaired.
    (Note: If in the course of repair, the quotation must be altered in some significant way, the customer will be notified!)

8) The phone is sent back to customer
    END

9) Phone is sent back to customer (refer to Step 4b)
    END

Please do notify us if you are sending in your device from outside of EU. Due to customs restrictions we cannot guarantee to accommodate all outside of EU requests.

Please note:

Do not send in your SIM-card
    We highly advise you to always make a back-up of your device before sending it in. Instructions can be found here
    Please remove your lock code if possible
    Please clearly indicate what you wish to have repaired and send in this information with the phone
    Carefully read through the terms and conditions:

Terms and Conditions
    Sincerely,
    Jolla Customer Care

Donc bon pour résumer :
    – L’envoi du téléphone est à votre charge donc environ 10-20€
    – Il faut compter environ 39€ pour reflasher le Jolla et perdre ces donnés

Afin d’éviter de payer un support complètement aberrant j’ai tenté de le reflasher. Et comme par magie le téléphone refonctionne, bon j’ai perdu mes données mais bon…

Pour cela il faut simplement faire le choix 1 dans le recovery, plus de détails par là:

Sauvez votre Jolla grâce au recovery

Voilà si cela peut servir à certain.

Sthocs
    Participant

A partir de ce moment vous avez officiellement perdu vos donnés :3

Pas forcément !
    Apparemment tu connaissais ton code. Dans ce cas, il y a une procédure pour récupérer ses données avant de faire le factory reset. Tout est là :
    https://together.jolla.com/question/41823

Et du coup pour faire le recovery, tu n’as pas eu besoin de rentrer le code ? Je crois qu’au début on était obligé de passer par Care après avoir bloqué le téléphone.

freedent
    Participant

Bien pour faire la moindre action dans le recovery il faut le code.
    Que je n’avais oublié d’ailleurs. Du coup j’ai perdu mes données bêtement…

Sthocs
    Participant

Ok, du coup dans ce cas il me parait normal de perdre ses données, c’est le but du security code de les protéger.
    Je trouvais même bien le fait de ne pas pouvoir faire de reset, ça voulait dire qu’un potentiel voleur se retrouvait avec une brique et devait contacter Jolla qui pouvait alors vérifier son identité.

Affichage de 4 messages - 1 par 4 (sur 4 au total)
  • Vous devez être connecté pour répondre à ce sujet.